יום שני, 8 באוגוסט 2011

דגם חדש

פיסות בד קטנטנות נדחקות לעמוד במחברת השראה. לצידן שרטוטים של נשים ללא תוי פנים.  לראשונה עליונית עם שרוולי עטלף, לשנייה חולצה עם קרני שמש מאירות ולשלישית שמלה עם שרוולי בובה.  היד מוחקת ומציירת מחדש. מוסיפה קוים קטנים המדמים כיווץ במותן, מקצרת בהינף עיפרון את אורך השמלה, ומרחיבה טיפטיפה את קו המתאר לחולצה, שלא תהיה צמודה מדי. והאישה במחברת? דוממת  ומקבלת את שגעונותי. אך לא צייתנית היא. בשתיקתה מאשרת או פוסלת את רעיונותי. מתגאה או מחמיצה פנים לכל דגם. מוליכה אותי באהבה לרעיון העיצובי שעוד מעט יקרום עור וגידים.

גליון בריסטול בוהק מתרגם לתוכו שבלונת דגם חדש. בעזרת סרגלים מוזרים נמדדת לה במדויק גיזרה חדשה. מתוך היצע אינסופי של בדים נבחר האחד  בד אפור בוהק, מרשרש וחמקמק נגזר בזהירות על פי הוראות השבלונה. סיכות תפירה מחברות את חלקי הפאזל הדומם. תופרת בהתרגשות דוגמא ראשונית . מודדת, מקצרת, מוסיפה ומשפרת. גוזרת שוב, תופרת שוב, מודדת שוב. ועוד פעם או פעמים, לפעמים גם יותר. מרוצה מהדגם הסופי, ממששת אותו באהבה ונהנית ממגע הבד. תופרות מיומנות משחזרות במדויק את שעשיתי.  בצבעים נוספים ובמידות אחרות. מדידה אחרונה מאשרת גיהוץ קפדני.



 יוצאת לרחוב . יכולה לזהות מי תבחר באפור פלדה הסולידי ומי בכחול רויאל הצועק,  מעלה בראשי תנועת אישה ממהרת הלובשת את תוצרתי. מצליחה לדמיין את ריח הבושם שיותז בקרוב על השמלה, ויודעת איזה תכשיט יקשט אותה בקרוב.


 
התרגשות גדולה לקראת קולקצייה חורפית

2 תגובות: